Siła kobiet leży w tym, że są w stanie uznać złudzenia za rzeczywistość
Federico Fellini

poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Są zachowania, które zdarzyły mi się zaledwie kilka razy w życiu. To efekt sytuacji, które wprowadzają mnie w stan skrajności, bądź też samych skrajnych odczuć. Zarówno tych negatywnych, jak i pozytywnych. Daleko mi do egzaltacji, zdarzało się jednak, że dałam się ponieść. Przeważnie żałowałam, długo ubolewałam nad tym, że pozwoliłam, by pokierowała mną chwila. Dziś nawet tego nie wspominam. Są zdarzenia, które na zawsze wymazałam, nie tyle z głowy, ile z pamięci. Nie wracam myślami tam gdzie nie trzeba, bo nie ma ku temu racjonalnych powodów.

To jest dobre i nie powinno powodować wyrzutów sumienia, rozsądek powinien dominować. Doświadczenie pokazuje, że większość zachowań (nie)adekwatnych do konkretnych sytuacji daje zgniłe owoce. Bycie powściągliwym wbrew pozorom nie jest łatwe, ale konsekwencje tego są prostsze do przyswojenia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz