Siła kobiet leży w tym, że są w stanie uznać złudzenia za rzeczywistość
Federico Fellini

czwartek, 30 września 2010

Czas i zakochanie

"Nie trać czasu z kimś kto nie ma go, aby go spędzać z tobą"
G.G. Marquez

Wiele prawdy zawiera się w tym zdawałoby się niepozornym zdaniu. Ja nie potrafię nie rozmyślać nad nim. Skłania do refleksji. Każe wspomnieć, że zbyt wiele czasu roztrwoniłam w taki właśnie sposób. Niesłusznie, są przecież tacy, którzy zawsze znajdą czas, choćby na rozmowę, gdy tylko czują, że dzieje się coś co sprawia, że nie chcemy/ nie możemy być sami. Tak jak my mamy czas dla nich, bo...są ważni, są osobami znajdującymi się, być może, w potrzebie. Jak możemy nie mieć czasu dla drugiego człowieka, a przede wszystkim dla kogoś ważnego? Jak wiele osób przedkłada pogoń za pracą i pieniędzmi nad dobro bliskich? Warto czasem zrezygnować z czegoś, nawet jeśli miałoby być to obowiązkiem, po to...żeby być, bo...
"Czasami trzeba usiąść obok i czyjąś dłoń zamknąć w swojej dłoni, wtedy nawet łzy będą smakować jak szczęście"
Wacław Buryła
Nie można traktować tego jako poświęcenie, czy powinność. To płynące prosto ze środka dobro. Każdy przecież je ma. Chociaż trochę...Chciałabym, pewnie zbyt naiwnie, aby miał. Swojego czasu mocno w to wierzyłam...



Dziś, po raz kolejny, uświadomiłam sobie, że moje miejsce jest na Mazurach. I to wcale nie jest tak, że gdzie indziej czuje się źle, czy nawet nieswojo. Nie, potrafię się bawić, podumać i śmiać do rozpuku. Ale, po jakimś czasie, ciągnie już niemiłosiernie i do moich ścian i do moich jezior i lasów. Wracając do domu, gdzieś ok. 50 km przed własnym łóżkiem z własną pościelą upajam się wjeżdżaniem w swoją krainę. Uśmiecham się do siebie pod nosem i śpiewam coraz głośniej. Uwielbiam te chwile. Nie chciałabym żyć w żadnym innym miejscu. Tyle czasu, lat spędzonych wśród zbiorników wodnych, a ja... wciąż zakochana (nie zabujana), z każdym wyjazdem mocniej :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz